Easyfairs ha clausurat la segona edició d'Advanced Manufacturing Barcelona (AMB) i la primera de Worksafe , celebrades de manera conjunta aquesta setmana al recinte Gran Via de Fira de Barcelona . Les dues fires han congregat 200 empreses i 4.000 professionals, un 36% més que en la primera edició, i han permès 13.300 interaccions comercials.
La Unió Patronal Metal·lúrgica ha participat com a col·laborador d'aquest esdeveniment de referència. El sector metal·lúrgic afronta diversos reptes clau: la descarbonització dels seus processos, la incorporació de tecnologies digitals per ser més eficients, l'automatització en la producció i la formació de talent qualificat. A més, com que és un sector transversal que alimenta l'automoció, la construcció o l'energia, té la responsabilitat de liderar la transició cap a una indústria més sostenible i resilient. En aquest sentit, els associats i associades van poder ampliar els coneixements en aquest camp.
"Amb Advanced Manufacturing Barcelona i Worksafe hem creat un espai únic on convergeixen innovació tecnològica i seguretat laboral. Volem que els professionals descobreixin solucions concretes, generin contactes valuosos i s'inspirin per impulsar projectes que transformin la indústria i la cultura preventiva a Espanya", afirma Oscar Barranco, director general d'Easyfairs Iberia .
Els visitants d'AMB han pogut conèixer de primera mà les darreres solucions en automatització, fabricació avançada, impressió 3D i tractament de superfícies, així com maquinària de mecanitzat, robòtica col·laborativa, exoesquelets i sistemes de control industrial. Entre les marques presents es troben Yaskawa, VLB Group, Bahco, Bollhoff, Emka, Fat, Lusavouga, Messer Ibèrica de Gasos i Oxiplant .
"Aquesta segona edició d'AMB ha estat molt positiva, amb una gran afluència de visitants i, sobretot, amb una àmplia representació de diferents àmbits, com la robòtica i la soldadura, que converteixen la fira en un punt de trobada clau per al sector industrial", ha valorat Miguel Ángel Martín, gerent de Catsol.